Głos Eksperta BMS – Magdalena Owsiana – Cognifide Polska

 


Dziś prezentujemy zapis rozmowy z Magdaleną Owsiana, reprezentującą firmę Cognifide Polska, pełniącą funkcję Senior PR & Marketing Specialist. Magdalena będzie naszym prelegentem podczas spotkania poświęconego „Employer Branding, a Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”, które odbędą się w kwietniu w Warszawie. Zapraszamy do lektury!


BMS: Pani Magdaleno, jaki trend uważa Pani za najważniejszy w obszarze employer brandingu na 2017 rok?

Magdalena Owsiana: Większość badań i komunikatów, które płynie do nas z dużych firm z krajów Zachodniej Europy i Stanów Zjednoczonych wskazuje na to, że dominującym trendem w 2017 roku będzie wellbeing. Brytyjskie badanie nastrojów osób aktywnych zawodowo, przeprowadzone przez organizację Business in the Community w 2016 roku jasno wskazuje, że niemal połowa zatrudnionych Brytyjczyków deklaruje złe samopoczucie spowodowane pracą. Ten trend przenosi się także i na nasz rynek pracy. Według Ogólnopolskiego Badania Satysfakcji z Pracy 2016 (Sedlak & Sedlak), niemal co czwarty Polak deklaruje wypalenie zawodowe, a kolejne 9% przyznaje, że jego praca prowadzi do tego stanu. To samopoczucie jest przyczyną absencji pracowników i ich mniejszej efektywności. Firmy muszą zrozumieć, że u podstaw każdej biznesowej decyzji stoi zadbanie o ludzi.

BMS: Jak zatem poprawiać samopoczucie pracowników?

Magdalena Owsiana: Jest wiele sposobów na to, żeby zadbać o zespół. W Cognifide postawiliśmy na kompleksowość. Program “Feel good @ Cognifide!” obejmuje wiele rozmaitych aspektów z obszaru HR, employer brandingu i CSRu. Jest jednocześnie programem pracowniczym, strategią komunikacyjną marki i potwierdzeniem odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa. Dbanie o pracowników zaczyna się już u podstaw: strategia, struktura i wartości przedsiębiorstwa sprzyjają pracy w atmosferze wzajemnego zaufania. Do tego dochodzą akcje prozdrowotne, promujące wellness, zdrową pracę, dzielenie się wiedzą. Wiele aktywności kierowanych jest w stronę najbliższego otoczenia pracowników oraz lokalnego środowiska. Pomysły i decyzje konsultowane są z pracownikami, oceniane przez nich w corocznym wewnętrznym badaniu. To podejście skutkuje niską rotacją pracowników w bardzo konkurencyjnych realiach rynku pracy branży IT.

O dobrych praktykach, inspiracjach i przykładach działań z pogranicza employer brandingu i CSR, opowiem Państwu 19 kwietnia 2017 r. w Warszawie podczas II edycji spotkania “Employer branding a społeczna odpowiedzialność biznesu”.

BMS: Nie możemy doczekać się Pani wystąpienia! Zatem do zobaczenia już wkrótce.

 


Warszawa, 16.03.2017 r.