Głos Eksperta BMS – Sylwia Pawełczyk – Maśluk – Orbis S.A.


Dziś prezentujemy zapis rozmowy z Sylwią Pawełczyk-Maśluk, reprezentującą firmę Orbis i pełniącą funkcję Dyrektora ds. Zasobów Ludzkich. Sylwia będzie naszym prelegentem podczas spotkania poświęconego Employer Branding, a Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, które odbędzie się w kwietniu w Warszawie. Zapraszamy do lektury!


BMS: Na ile działalność CSR firmy może być istotna w kontekście jej wizerunku jako pracodawcy?

Sylwia Pawełczyk-Maśluk: Myślę, że temat społecznej odpowiedzialności biznesu, który nabierał znaczenia w ostatnich latach, wraz z Dyrektywą Europejską dotyczącą raportów poza-finansowych spółek stanie się kolejnym ważnym elementem wizerunku przedsiębiorstwa. Deklarowane w raporcie informacje dotyczące firmy jako pracodawcy, w zakresie np. rodzajów form zatrudnienia, szkoleń, różnorodności, działalności prospołecznej itp. siłą rzeczy zmuszą firmy do większej uwagi na tego rodzaju elementy, a to w konsekwencji poprawi ich wizerunek jako pracodawcy.

Poza tym, bez wątpienia, dla pracowników jest istotne, na ile ich pracodawca dba o środowisko i społeczność, szczególnie, jeśli jest prekursorem pewnych działań, gdyż wtedy łatwiej jest się im identyfikować z firmą, czuć dumę czy zwyczajnie „chwalić” się rodzinie i znajomym.

BMS: Jakie elementy polityki społecznej odpowiedzialności biznesu odnajdziemy w Grupie Hotelowej Orbis?

Sylwia Pawełczyk-Maśluk: Zarówno sam Orbis, jak i nasz partner strategiczny AccorHotels, może pochwalić się naprawdę dużą gamą działań z zakresu CSR i nie mówimy tutaj o wszystkim odwiedzającym hotele znanej akcji ograniczania wymiany ręczników, aby ograniczyć zużycie wody J. Powołaliśmy nawet swoistą markę CSR, o nazwie „Planet 21”, w ramach której np. sadzimy drzewa w Transylwanii, odbudowujemy w Polsce uprawę jabłek „kosztela”, ograniczamy odpady żywności, rezygnujemy z używania w kuchni jajek z chowu klatkowego, budujemy hotele w najwyższej certyfikacji ekologicznej czy wspieramy rozwój kobiet. Tych inicjatyw jest wiele i, proszę mi wierzyć, nasi pracownicy są dumni, że w swoim miejscu pracy widzą realny szacunek dla przyrody, środowiska i społeczności.

Cieszę się, że będę mogła podzielić się tymi i wieloma innymi przykładami naszej działalności CSR podczas konferencji BMS już 18 kwietnia, u naszych zacnych kolegów i koleżanek w hotelu Hilton w Warszawie.

BMS:  W takim razie nie pozostaje nam nic innego, jak tylko uzbroić się w cierpliwość i oczekiwać spotkania. Dziękujemy za rozmowę i do zobaczenia!

Sylwia Pawełczyk-Maśluk: Do zobaczenia już w kwietniu!


Warszawa, 23.02.2017 r.